Kekkei Genkai opracowane przez członków klanu Nara. Wszystko opiera się na wykorzystaniu chakry w celu kontrolowania własnego cienia, dzięki któremu można połączyć go z cieniem przeciwnika, wówczas ten zostaje unieruchomiony. Służy do tego bazowa technika Kage Mane no Jutsu, to na jej podstawie stworzono kolejne klanowe jutsu. Specyfika tego Kekkei Genkai opiera się tak naprawdę na niewielkim polu manewru, używanie technik związanych z cieniem jest uzależnione od światła, odległości, a także warunków walki, istotnym elementem są możliwości bojowe przeciwnika. Nara nigdy nie rwali się do walki jako pierwsi, raczej stali z tyłu, a to za sprawą wręcz niespotykanych umiejętności taktycznych, którymi jedynie oni mogą się pochwalić. Wkraczali ewentualnie kiedy ich plan się powodził i mieli stosowność do unieruchomienia oponenta i wykończenia go. Dopiero lepiej doświadczeni ninja posiadali silniejsze techniki cienia, które są już w stanie pozbawić życia w krótkim czasie. Niestety im dalej w las, tym więcej drzew – im silniejszy staje się ninja, tym bardziej przejawia się jego lenistwo, jak to zwykło bywać u każdego wojownika z klanu Nara.
Poziom pierwszy
Opis:
Członek klanu poznaje dopiero podstawowe właściwości, jakie uzyskuje cień po skoncentrowaniu w nim chakry. Po odpowiednim treningu Kage Mane no Jutsu może wydłużyć cień na maksymalnie 7 metrów. Ninja nie uzyskuje żadnych możliwości uśmiercenia przeciwnika, technikę wykorzystuje zazwyczaj w ramach pracy zespołowej, unieruchamiając wroga. Przeciwnik może wydostać się mając jedynie 10pkt siły więcej od użytkownika Kagegasasu, więc nie jest to jakimś nadzwyczajnym wyczynem. Czas działania wynosi dwie tury, w pierwszej następuje związanie, w drugiej technika słabnie (przewaga siły potrzebna do złamania uwięzienia zmniejsza się do 5pkt), zaś w kolejnej oponent jest już wolny. Kontrolowany cień osiąga szybkość równą 20pkt. Podczas wykonywania przejęcia cienia obowiązuje maksymalne skupienie, w przeciwnym wypadku połączenie zostaje przerwane. Koszt kontroli wynosi 500 chakry co turę.
Wymagania:
-> OPANOWANIE: Nauka podstawowej techniki klanu Nara, próba wydłużenia cienia na opisaną długość.
-> CZAS TRENINGU: 1 dzień.
-> PW: 50
-> PU: 30
Poziom drugi
Opis:
Dalsza nauka połączona z treningiem przynoszą już jakieś rezultaty, choć wprawdzie to ciągle początek jeżeli chodzi o tajniki jakie skrywa kontrola cienia, może się on wydłużyć na maksymalnie 12 metrów, osiągając przy tym szybkość 40pkt. Coraz częstsze korzystanie z klanowej zdolności pomaga nieco lepiej pojąć trudności w korzystaniu z Kage Mane no Jutsu, ninja może już wykonywać drobne ruchy, lecz ciągle musi stać w miejscu, rywal z oporami, ale powtarza każdą sekwencję. Przeciwnik potrzebuje dokładnie 20pkt siły więcej od użytkownika, aby wyrwać się z działania jutsu. Technika osiąga zaś czas trwania równy 3 tury (pierwsza to związanie cieni, druga wygląda normalnie, w trzeciej dopiero przewaga siły potrzebna do zerwania połączenia zmniejsza się do 10pkt). Koszt kontroli wynosi 1.000 chakry co turę.
Wymagania:
-> OPANOWANIE: Specjalny trening Kage Mane no Jutsu, którego efektem są zwiększone, według opis, właściwości cienia.
-> CZAS TRENINGU: brak.
-> PW: 100
-> PU: 40
Poziom trzeci
Opis:
Można powiedzieć, że jest to dość przełomowy moment dla członka klanu Nara, ponieważ przeprowadzone treningi oraz doświadczenie w korzystaniu z klanowego Kekkei Genkai dają spore wyniki. Klanowa zdolność znacznie się polepsza, możliwości cienia ulegają diametralnej poprawie. Ninja, który złapał przejął cień oponenta może w miare swobodnie poruszać się, jednak cały czas musi pamiętać o zasięgu Kage Mane no Jutsu, który wynosi 25 metrów przy szybkości cienia równej aż 60pkt. Jeżeli przeciwnik stara się wyrwać z działania techniki, potrzebuje do tego aż 40pkt siły więcej od użytkownika cienia. Połączenie cieni może trwać nawet 4 tury, gdzie dopiero w czwartej siła potrzebna do uwolnienia się uzyskuje zmniejszoną wartość wynoszącą 20pkt. Na tym poziomie Nara uczy się nowej techniki klanowej, jaką jest Kage Kubi Shibari no Jutsu. Warto dodać, że na tym poziomie można unieruchomić kilku przeciwników jednocześnie. Koszt kontroli wynosi 1.500 chakry co turę.
Wymagania:
-> OPANOWANIE: Specjalny trening Kage Mane no Jutsu, którego efektem są zwiększone, według opis, właściwości cienia.
-> CZAS TRENINGU: brak.
-> PW: 210
-> PU: 50
Poziom czwarty
Opis:
Znowu widać ogromną poprawę umiejętności członka klanu Nara, cień staje się jego największą i najgroźniejszą bronią. Nie zmieniają się warunki korzystania z Kage Mane no Jutsu, zwiększają się natomiast możliwości cienia. Osiąga on szybkość równą aż 80pkt i maksymalną odległość działania 50 metrów. Przeciwnik, by wydostać się z techniki, potrzebuje 50pkt siły więcej od użytkownika. Technika klanowa osiąga czas trwania wynoszący 5 tur, gdzie w czwartej i piątej następuje zmniejszenie siły wymaganej do wydostania się z techniki o połowę, czyli 25pkt siły więcej wystarczy, by wyswobodzić się z powiązania cieni. Nic dodać, nic ująć, nie licząc tego, iż poziom ten umożliwia naukę nowej techniki, jaką jest Kage Mane Shuriken no Jutsu. Koszt kontroli wynosi 2.000 chakry co turę.
Wymagania:
-> OPANOWANIE: Specjalny trening Kage Mane no Jutsu, którego efektem są zwiększone, według opis, właściwości cienia.
-> CZAS TRENINGU: brak.
-> PW: 370
-> PU: 60
Poziom piąty
Opis:
To już nie przelewki, można powiedzieć, że na tym poziomie Nara już nie kryje się za innymi, a działa na głównej linii frontu. Łącząc zdolności taktycznie z niesamowitymi umiejętnościami kontroli cienia jest w stanie zdziałać naprawdę wiele. Podczas połączenia ninja może już swobodnie wykonywać swobodnie dowolne ruchy, jednak te nie mogą opierać się na skokach. Kage Mane no Jutsu osiąga teraz odległość aż 70 metrów, przy czym szybkość cienia wynosi 90 punktów. Potrzeba dokładnie 65pkt siły więcej od użytkownika, by wydostać się z działania techniki, zaś ta może trwać dokładnie 6 tur. Dopiero w piątej i szóstej z kolei następuje zmniejszenie siły wymaganej do przełamania, potrzeba wówczas 40pkt siły więcej od użytkownika. Poziom umożliwia naukę dwóch ostatnich znanych technik klanowych, jakimi są Kage Nui oraz Kage Yose no Jutsu. Koszt kontroli wynosi 4.000 chakry co turę.
Wymagania:
-> OPANOWANIE: Specjalny trening Kage Mane no Jutsu, którego efektem są zwiększone, według opis, właściwości cienia.
-> CZAS TRENINGU: brak.
-> PW: 450
-> PU: 70
Poziom szósty
Opis:
Stworzony przez lidera Takashi’ego Narę poziom godny najsilniejszej osoby w klanie. Poziom ten został stworzony głównie po to, by poprawić korzystanie z technik klanowych i ulepszyć właściwości cienia. Odległość, na jaką może się wydłużyć, może osiągnąć nawet 100 metrów, jego szybkość natomiast wynosi aż 100pkt. Potrzeba 80pkt siły więcej, by przełamać Kage Mane no Jutsu. Czas działania techniki zostaje wydłużony, powiązanie trwa 7 tur, gdzie przy szóstej i siódmej wymagana przewaga siły zmniejsza się do 50pkt. To by było na tyle, biorąc pod uwagę wszelkie poprawy. Teraz koszt wszystkich technik klanowych zostaje zmniejszony o połowę. Koszt kontroli nieco spada i wynosi 3.000 chakry co turę.
Wymagania:
-> OPANOWANIE: Specjalny trening Kage Mane no Jutsu, którego efektem są zwiększone, według opis, właściwości cienia.
-> CZAS TRENINGU: brak.
-> PW: 750
-> PU: 80
Uwaga
-> KG, które zostało opisane powyżej to nic innego jak Kage Mane no JUtsu, czyli technika bazowa członków klanu Nara. Spełniając wymagania na pierwszy poziom Kagegasasu przystępujemy do treningu pierwszego poziomu wspomnianego jutsu, kolejne poziomy to jego rozwój.
-> Treningu Kagegasasu to nie tylko rozwój własciwości techniki bazowej, lecz także pozostałych jutsu klanowych.
-> Osoba, która została unieruchomiona cieniem i złapana przez Kage Mane no Jutsu nie może używać żadnych technik (chociaż mogą wystąpić sytuacje przeczące temu punktowi, bardzo rzadko), nawet jeśli posiada zdolność używania jutsu bez składania pieczęci.
Offline