Z pozoru niewinnie wyglądające bańki mydlane stają się śmiercionośną bronią do zastosowania w niemalże każdej sytuacji - tak krótko można zdefiniować Shanbondama. Nieodłącznym elementem tej umiejętności jest niewielkich rozmiarów dmuchawka do baniek mydlanych. Cała zdolność opiera się na odpowiednim modyfikowaniu, uwielbianych głównie przez najmłodszych, baniek, które wraz z kolejnymi treningami przybierają różne właściwości.
Poziom pierwszy
Opis:
Po odpowiednio długim, mozolnym treningu ninja staje się użytkownikiem zdolności o nazwie Shanbondama. Wyposażony w specjalną dmuchawkę potrafi tworzyć różnej wielkości bańki. Oprócz tego, po dodaniu do nich własnej chakry, może sprawić, że po kontakcie z przeszkodą i rozpryśnięciu się wybuchają (z siłą zwykłej notki wybuchowej - koszt stworzenia jednej to 100 chakry) lub oślepiają oponenta (na czas jednej tury - koszt to 200 chakry). Na tym etapie głównym problemem jest niewątpliwie kontrola stworzonych w cieczy pęcherzyków powietrza, użytkownik musi się zdać na warunki atmosferyczne, a dokładniej wiatr lub próbować samemu nakierować je do celu przy użyciu np. jutsu.
Koszt stworzenia jednej zwykłej bańki w zależności od jej wielkości:
Mała bańka (wielkość standardowa: ok. 5 centymetrów średnicy) - 50 chakry
Średnia bańka (ok. 50 centymetrów średnicy) - 100 chakry
Duża bańka (ok. 1 metra średnicy) - 1.000 chakry
Dodatkowy koszt w przypadku wykorzystania dodatków:
Wybuchająca - 200 chakry
Oślepiająca - 100 chakry
Z silnie żrącym kwasem * - 500 chakry
Z dodatkiem mocnego kleju * - 200 chakry
* - dostępne po opanowaniu poziomu drugiego
Wymagania:
-> OPANOWANIE: Trening mający na celu uzyskanie baniek identycznych do tych przedstawionych w opisie poziomu.
-> CZAS TRENINGU: 1 dzień.
-> PW: 50
-> PU: 10
-> INNE: Natura chakry Suiton.
Poziom drugi
Opis:
Nowy poziom to możliwość uzyskania nowych właściwości baniek oraz kontroli nad ich lotem. Ponadto stają się bardziej wytrzymałe, mogą przeciwstawić się jutsu żywiołu ognia do rangi C włącznie. Niestety, całkowita kontrola niesie za sobą większe koszty chakry. Dodatkowo użytkownik odkrywa dwie nowe właściwości swoich tworów. Po pęknięciu z bańki może wydostać się silnie żrący kwas, który po kontakcie ze skórą zostawia bolesne blizny lub klej przytwierdzający do podłoża wszystko z czym się zetknie (ninja z siłą większą niż 40 punktów może się wydostać). Ten spory wachlarz możliwości powiększa się również o pierwsze techniki, w których główną rolę odgrywają mydlane pęcherzyki powietrza. Niewątpliwą wadą wydaje się fakt, iż nie można tworzyć na raz wielu typów baniek.
Koszt stworzenia jednej kontrolowanej bańki w zależności od jej wielkości:
Mała bańka (wielkość standardowa: ok. 5 centymetrów średnicy) - 200 chakry
Średnia bańka (ok. 50 centymetrów średnicy) - 500 chakry
Duża bańka (ok. 1 metra średnicy) - 2.000 chakry
Dodatkowy koszt w przypadku wykorzystania dodatków:
Wybuchająca - 500 chakry
Oślepiająca - 400 chakry
Z silnie żrącym kwasem - 800 chakry
Z dodatkiem mocnego kleju - 500 chakry
Wymagania:
-> OPANOWANIE: Trening mający na celu uzyskanie baniek identycznych do tych przedstawionych w opisie poziomu.
-> CZAS TRENINGU: 3 dni.
-> PW: 250
-> PU: 60
Jutsu do opanowania:
Poziom trzeci
Opis:
Ostatni możliwy do opanowania poziom Sabondama. Skupia się jedynie na wzmocnieniu właściwości baniek oraz ich nowym zastosowaniu przy technikach najwyższej rangi. Przy niezmiennym koszcie chakry potrafią uchronić przed atakami jutsu żywiołu ognia do rangi A włącznie. Ogromna wytrzymałość pozwala unosić bańkom ludzi znajdujących się w ich wnętrzu co dotychczas było nie do zrealizowania. Ten poziom osiąga miano śmiertelnego, dla oponentów oczywiście. Potrzeba sporej determinacji oraz długich treningów, żeby móc go opanować.
Wymagania:
-> OPANOWANIE: Trening mający na celu uzyskanie baniek identycznych do tych przedstawionych w opisie poziomu.
-> CZAS TRENINGU: 5 dni.
-> PW: 550
-> PU: 100
Jutsu do opanowania:
Uwaga!
Użytkownik tworząc bańki ma możliwość wyboru ich jakości pomiędzy dwoma przedziałami - podstawowym (poziom pierwszy) lub rozwiniętym (poziom drugi lub trzeci - w zależności od posiadanego). Nalezy prowadzić sumienne podsumowania po każdym użyciu Sabondama!
Odnośnie aktualizacji z dnia 11.05.2012!
-> Użytkownicy, którzy przed aktualizacją opanowali usunięte jutsu, mają możliwość zamienienia tych technik na wybrane przez siebie jutsu tej samej rangi (po uprzednim poinformowaniu administracji).
Offline